13 feb 2017

Op vrijdag 17 februari opent Klus in de Wijk de deuren van haar locatie aan de Voltastraat 7e in Zwolle. Wijkbewoners, mensen die een fiets nodig hebben en alle andere geïnteresseerden zijn tussen 10.00 en 14.00 uur van harte welkom op de Open Dag.

Neem een kijkje in de loods, bezichtig het pand en maak kennis met de deelnemers van Klus in de Wijk. Tijdens de Open Dag zie je onder andere hoe de ‘meubelgroep’ zijn taken invult, meubels schuurt enzovoorts. De fietsploeg laat zien hoe hij fietsen opknapt die door de AFAC bij het station zijn verwijderd, maar nooit zijn opgehaald. Op de bijbehorende Fietsmarkt gaan deze tweewielers voor een mooi prijsje weg. Wees er dus snel bij.

Klus in de Wijk
Bij Klus in de Wijk werken tachtig mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Vanuit een isolement kunnen zij nieuwe, sociale contacten buitenhuis opdoen en deelnemen aan georganiseerde activiteiten met uitzicht op werk. De klussers zijn verdeeld over alle vijf de wijken van Zwolle met als hoofdstation de vestiging aan de Voltastraat 7e. Medewerkers voeren klussen uit die passen bij hun talent: van vervoerwerkzaamheden en groenwerkzaamheden tot kleine verhuizingen en fietsenreparaties.

Samen aan het werk

Inwoners van Zwolle met een klusprobleem zijn ook buiten de Open Dag van harte welkom. Zij kunnen samen met de deelnemers van Klus in de Wijk aan de slag. Er is gereedschap, kennis en/of mankracht aanwezig. Voor iedere klus wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd. Uiteraard mogen ook wijkbewoners die graag een klus voor een ander klaren of in zijn voor een praatje, langskomen.

Meer weten?

Ook voor klussen in huis of in een bedrijf kunnen wijkbewoners en bedrijven een beroep doen op Klus in de Wijk. Kijk voor meer informatie op: www.klusindewijk.nl. Maar allereerst: tot vrijdag!