23 dec 2019

 

Onder luid applaus knipte Thierry Weulink begin december vakkundig het oranje lintje voor de ingang van Plaza Supermarkt IJsselbolder door. Met deze handeling opende hij de vernieuwde super op het terrein aan de Commissarislaan in Zwolle-Zuid. Voortaan heeft die namelijk Zorgboodschap als nieuwe leverancier. En dat werd gevierd.

 

De gele Jumboborden die aan het plafond hingen, zijn vervangen door de kenmerkende oranje varianten met witte letters. Op de balie van de kassa prijkt een duidelijk embleem en een tekst van de leverancier. Cliënten liepen maandag een beetje gespannen rond, want veranderingen moeten even wennen. En zo’n openingsfeestje heb je ook niet iedere dag. Maar leuk vonden ze het ook. Thierry: "Ik weet niet of het bij de nieuwe super hoort, maar ik mag ook meer bezorgen. Dat vind ik leuk. De winkel ziet er weer mooi uit. Én we hebben nieuwe T-shirts. Met korte mouwen én lange mouwen. Ook hebben we nu jassen gekregen." Ook cliënt Tyron van Neeten is tevreden. "We hebben nieuwe kleren. Dat vind ik leuk. Het is mooi."

 

Een feestje

Er kwam een grote groep belangstellenden op de opening af. Cliënten en begeleiders keken rond, aten taart met warme chocolademelk en kregen een handige shopper mét inhoud mee. Ook bestuurder Hugo Broekman was aanwezig. Samen met Vincent Bos, directeur van Zorgboodschap, tekende Hugo het samenwerkingscontract. Vincent Bos: "Ik ken Frion al jaren. Vroeger kwam ik hier als accountmanager en nu als directeur. Ik vind het super dat we nu gaan samenwerken. Het is fantastisch dat bewoners zo betrokken worden bij de winkel. Het is een feestje, ik ben helemaal blij."


Gespecialiseerd in zorg

Jan Strijker, werkbegeleider van de supermarkt: "Zorgboodschap is gespecialiseerd in zorg en kan goed inspelen op de diversiteit die we bij Frion hebben. Naast boodschappen leveren ze bijvoorbeeld geschilde aardappelen of geschilde groenten en je kunt zelfs gegaard vlees bestellen." Jan vindt het ook erg prettig dat accountmanager Nadira van Davenhorst van Zorgboodschap meedenkt. "Nadira heeft de afgelopen maand met collega’s en cliënten gekeken naar de inrichting van de winkel. Ze denkt ook met de woonvormen mee. Dat is ontzettend fijn."

 

Snelbestel

De grootste winst van de nieuwe leverancier is misschien nog wel het bestelsysteem. Jan: "Aan het eind van het bestelproces geeft het aan welke producten je goedkoper kunt aanschaffen. En dan gaat het om producten met dezelfde kwaliteit. Maar het allermooist is misschien wel de Snelbestel-functie. Die vul je met producten die je vaker bestelt. Bestellen gaat daardoor voortaan heel snel." Het contract met Zorgboodschap is afgesloten voor drie jaar met twee optiejaren.

 

 

Terug naar overzicht

Meer persberichten