Kwaliteit van zorg is essentieel voor Frion, maar hoe toon je dat aan? Alleen cijfers zeggen niet zo veel. Samen met cliënten, verwanten en medewerkers bepalen we wat we belangrijk vinden en wat goede zorg en dienstverlening inhoudt. Daarover zijn we voortdurend met elkaar in gesprek, stellen we kaders en toetsen die ook. Eens per jaar is onze organisatie verplicht dat samen te brengen in het zogenoemde kwaliteitsrapport. Ook dat maken we samen met cliënten en verwanten. In het kwaliteitsrapport komen we terug op de ambities van het besproken jaar en kijken we in hoeverre die gerealiseerd zijn. Maar ook hoe alle betrokkenen dat hebben ervaren.
Frion vindt het belangrijk om ook een versie in begrijpelijke taal uit te brengen voor cliënten.
Kwaliteitsbeeld 2023: Samen duurzaam verder
Duurzame zorg, duurzaam personeelsbeleid en een duurzame bedrijfsvoering. Dat zijn de speerpunten in het Frion jaarplan van 2023. Hoe en of dat tot z'n recht is gekomen, is terug te lezen iin het Kwaliteitsbeeld 2023. Lees het kwaliteitsbeeld hier. Dit is ook de route naar de versie die cliënten hebben gemaakt en waarin zij terugblikken op 2023.
Kwaliteitsrapport 2022
Wil je nog eens even bladeren door het kwaliteitsrapport van 2022? Het jaar 2022 stond in het teken van 'Samen in beweging'. De opbrengst daarvan lees je hier net als het kwaliteitsrapport gemaakt door cliënten vóór cliënten.
Bezoek toezichthouders
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) is de toezichthouder voor de Wlz. Voor de Wmo wordt de GGD als toezichthouder ingezet voor de kwaliteit en Wmo Rechtmatigheid IJssel-vecht voor rechtmatigheid. Toezichthouders bezoeken elk jaar verschillende zorginstellingen om te kijken hoe het daar gaat.
Wlz
In 2021 was Frion één van de 85 organisaties in de gehandicaptenzorg die een bezoek kregen. Met als thema de nieuwe Wet zorg en dwang die dat jaar officieel in ging. Inspecteurs bekeken dossiers van twee cliënten, en spraken met hun wettelijk vertegenwoordigers, persoonlijk ondersteuners, orthopedagogen en de Wzd-functionaris.
Lees hier het IGJ-rapport van 2022.
Lees hier het IGJ-rapport van 2021.
Wmo
In 2024 bracht de toezichthouder Wmo Rechtmatigheid IJssel-vecht een proactief toezichtsbezoek aan Frion. Het doel van het toezicht is te bevorderen dat de wet wordt nageleefd, evenals de Wmo-verordening, regels en afspraken in contracten. Hierbij werd er gesproken met de zorgverkoper, controller en manager Zorg, Kwaliteit & Veiligheid. Ook werd er een werkbezoek aan De Molenkamp afgelegd waarbij er een rondleiding werd verzorgd voor de toezichthouders.
Lees hier het rapport van 2024.
Lees hier het GGD-rapport van 2023.