Kwaliteit van zorg is essentieel voor Frion, maar hoe toon je dat aan? Alleen cijfers zeggen niet zo veel. Samen met cliënten, verwanten en medewerkers bepalen we wat we belangrijk vinden en wat goede zorg en dienstverlening inhoudt. Daarover zijn we voortdurend met elkaar in gesprek, stellen we kaders en toetsen die ook. Eens per jaar is onze organisatie verplicht dat samen te brengen in het zogenoemde kwaliteitsrapport. Ook dat maken we samen met cliënten en verwanten. In het kwaliteitsrapport komen we terug op de ambities van het besproken jaar en kijken we in hoeverre die gerealiseerd zijn. Maar ook hoe alle betrokkenen dat hebben ervaren.
Frion vindt het belangrijk om ook een versie in begrijpelijke taal uit te brengen voor cliënten.
Kwaliteitsrapport 2022
Het jaar 2022 stond in het teken van 'Samen in beweging'. Dat zie je ook terug in ons kwaliteitsrapport. Lees het kwaliteitsrapport van 2022 hier. Via deze route vind je ook het kwaliteitsrapport gemaakt door cliënten vóór cliënten.
Wil je nog eens even bladeren door het kwaliteitsrapport van 2021? Dat kan hier. Je vindt via dezelfde link ook het kwaliteitsrapport dat is gemaakt door cliënten vóór cliënten.
Bezoek toezichthouders
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) is de toezichthouder voor de Wlz. De GGD is toezichthouder voor de Wmo. Beiden bezoeken elk jaar verschillende zorginstellingen om te kijken hoe het daar gaat.
IGJ
In 2021 was Frion één van de 85 organisaties in de gehandicaptenzorg die een bezoek kregen. Met als thema de nieuwe Wet zorg en dwang die dat jaar officieel in ging. Inspecteurs bekeken dossiers van twee cliënten, en spraken met hun wettelijk vertegenwoordigers, persoonlijk ondersteuners, orthopedagogen en de Wzd-functionaris.
Lees hier het IGJ-rapport van 2022.
Lees hier het IGJ-rapport van 2021.
GGD
In 2023 bracht de GGD een proactief toezichtsbezoek aan Frion. De toezichthouders richtten zich hierbij op ambulante begeleiding, geboden vanuit de Wmo in Steenwijkerland en Zwartewaterland. De afgevaardigden van de GGD bekeken dossiers van twee cliënten. Ook spraken ze met een cliënt, ambulante begeleiders, orthopedagoog, bedrijfsvoeringspartner, manager Zorg Kwaliteit en Veiligheid en de bestuurder.
Lees hier het GGD-rapport van 2023