Toegankelijkheid Toegankelijkheid
Tekst
Contrast

Zoeken

Zorg dichtbij met DigiContact

Bij Frion vinden we het belangrijk om onze zorgverlening continu te verbeteren en aan te vullen met innovatieve oplossingen. Naast onze reguliere zorgverlening en ondersteuning bieden wij daarom ook digitale zorg aan. Deze vorm van zorg noemen wij bewust geen 'zorg op afstand'. Integendeel, digitale zorg brengt de ondersteuning juist dichterbij, omdat het altijd en overal beschikbaar is.

DigiContact

Een belangrijk onderdeel van onze digitale zorg, in zowel de cliëntbegeleiding als medische zorg, is het gebruik van DigiContact. DigiContact biedt directe ondersteuning aan cliënten die op elk moment van de dag of nacht hulp nodig hebben. Via beeldbellen of telefonische gesprekken kunnen cliënten laagdrempelig vragen stellen, begeleiding krijgen bij dagelijkse activiteiten, of gewoon een luisterend oor vinden. Dit vergroot hun zelfstandigheid en biedt hen de zekerheid dat er altijd hulp beschikbaar is. Daarnaast biedt DigiContact 24/7 triage aan zorgmedewerkers, waarbij verpleegkundigen direct advies geven over medische en verpleegkundige vragen. Hierdoor kunnen veel vragen snel en efficiënt worden afgehandeld, zonder dat een huisarts altijd direct betrokken hoeft te worden, wat de druk op de huisartsenzorg vermindert en tegelijkertijd de zorg toegankelijker maakt.

Implementatieplan digitale triage

Digitale zorg brengt de ondersteuning dichterbij

In samenwerking met diverse zorgorganisaties hebben wij een blauwdruk ontwikkeld voor de implementatie van digitale triage via DigiContact. Dit implementatieplan biedt een gestructureerde aanpak om triage succesvol binnen zorgorganisaties in te voeren. Met trots stellen wij dit plan via onze website beschikbaar aan andere zorgorganisaties en regio’s.

Contact

Vragen over de zorg- en ondersteuningsmogelijkheden? Stel ze gerust. Onze zorgadviseurs zijn beschikbaar en gaan graag met je in gesprek. Bel ons of stuur anders een mail met je gegevens en wanneer je gebeld wilt worden.