De Mediagroep van Frion is met hun zelfgemaakte content genomineerd in twee categorieën. Namelijk in de categorie Beste Podcast met de serie over het prokkelen op het stembureau. En in de categorie Redactie met het online kwaliteitsrapport over 2021 van Frion voor cliënten. Deze content is gemaakt door de deelnemers van de dagbesteding van Frion. Redacteuren Yara en Aïsame hebben ook hun eigen sociale media kanalen ingestuurd. Ze hopen hierdoor ook in de prijzen te vallen in de categorieën Beste YouTube-kanaal en Beste Vlogger.
Het is de vierde keer dat de Special Media Awards uitgereikt worden. In 2020 was de Mediagroep ook al eens genomineerd en zij won toen een mini-award.
Deelnemers volgen mediatraining
De deelnemers van de Mediagroep volgde maandag een mediatraining ‘online’ om zich voor te bereiden op de uitreiking en alle aandacht van de pers. Want wat trek je aan op zo’n dag? En hoe ga je om met haatreacties online? Hoe ga je om met zenuwen? Allerlei vragen kwamen aan bod. Yara heeft enthousiast meegedaan aan de mediatraining. Ze vond de training heel leerzaam en interessant. ‘Ik dacht, ik doe maar gewoon mee voor de lol, we zien wel hoe het afloopt.’ Dat ze nu in drie categorieën meedoet was voor haar wel een verrassing, zegt ze. Deelnemer Aisame: ‘Ik had echt niet gedacht dat ik genomineerd zou worden. En ook gewoon twee keer. De deelnemers hebben nu best spannende dagen voor de boeg.’ Redacteur Joost verheugt zich vooral op de Meet & Greet met Irene Moors na afloop van de prijsuitreiking.
Week van de Mediawijsheid
De Special Media Awards worden uitgereikt tijdens de Week van de Mediawijsheid (4 t/m 11 november 2022). Het thema is dit jaar 'Like en Cancel' en gaat over het stimuleren van sociaal gedrag online. Er was dit jaar een recordaantal inzendingen. Uit maar liefst 171 inzendingen zijn de 30 genomineerden gekozen door de vakjury. Inmiddels werken zeker 53 organisaties uit de gehandicaptenzorg en (online) media mee aan het event. De uitreiking is 10 november live via YouTube te volgen.